wtorek, 27 maja 2014

Groch z kapustą. Roczek. Nie-beza:). Prezenty. Książki. Pierwsze buty

...z cyklu "Uroda życia"

 

To już rok. Zwykle się mówi, że nie wiedzieć kiedy zleciało... i takie tam. Ja tam wiem bardzo dobrze, jak to wszystko leciało i po tym roku czuję wielką ulgę, że minął, chociaż był wspaniały.


Taka sobie sprzeczność, kto dzieci ma, wie, o czym mowa:). Chociaż moje naprawdę mało absorbujące, bo i w kojcu leżące, i w nocy śpiące, i bez problemów się rozwijające. Ale jednak. Trzeci raz przerabiamy i zdania nie zmieniamy, że pierwszy rok lekki nie jest. Choć cudowny. Tak.

A jak rok, to prezenty, to uroczystość, to "kreacja" na nią.

Kreacja Nie-beza, co się zowie:) - et voilà:



Niebezowo, bo bezowo jest a) drogo,  b) nie w naszym guście i c) jednorazowo, co w połączeniu z a) kompletnie bez sensu.
Miało być w krótkim rękawku, ale był to pierwszy dzień po tym strasznym zimnie, więc jeszcze się dokupiło body białe z lamówką w kolorze, który się idealnie zgrał z kwiatuszkiem na czapeczce, więc... Ale to przypadkiem, bo całkiem białego body nie dało się kupić dzień przed.
A "sukienka" to tak naprawdę bluzeczka w sporo większym rozmiarze za parę złotych, która wydała mi się idealna do roli prostej kreacji roczkowej, delikatnie tylko ozdobionej kokardką.
Szczerze, to bluzką taką bym dziecka nie uszczęśliwiała, ale jeśli w roli odświętnej sukienki, to całkiem co innego. Według mnie.
To tego porządne rajstopki, dobre buciki, czapeczka w miarę ciepła, ale i przewiewna i za dyszkę, a jej forma po prostu mnie urzekła, zaś Dziecię wyglądało przepięknie. No bo jakże by inaczej, prawda?

Podstawa każdej kreacji - buty

Kupno dobrych pierwszych butów nie jest łatwe

Muszą spełniać wiele warunków - taka podeszwa to rzadkość, a powinna być. Plus ochrona kostki, plus regulacja podbicia, plus nieśliskie wnętrze, plus ochrona paluszków. Ostatniego warunku w komplecie z trzema pierwszymi nie udało się spełnić. Nawet w najdroższych modelach. Więc stanęło na tańszym - niecałe sześć dyszek

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką lub zapytaj farmaceutę:)

 Prezenty - raczej książkowo - dla mnie super!
Wiadomo, że z prezentami na Roczek jest jak z tymi na chrzciny i na komunię, ale dziecko cieszy się z bardziej konkretnych konkretów. Na przykład z takich:


Pierwszy prezent składkowy od starszego rodzeństwa. Bezcenne. I wzruszające. Moje Starszaki...

Klimat tych dwóch stron to jest klimat książek mojego dzieciństwa





Tu urzeka mnie realizm. Bałagan znaczy. I ten telewizor ze skrzynką


To uwielbiam głośno czytać. Wielkie pole do popisu

Dobra książka potrafi smakować. Dosłownie

Forma tej to jest hit sezonu!

Klasyka... Klasyka...

10 komentarzy:

  1. Mnie Twoje "starszaki" zwaliły z nóg. Jak ja bym chciała, aby moje kiedyś tak o sobie pamiętały... Na razie oczy sobie wydrapują (przynajmniej starsze).
    a ciuszki na roczek - przede wszystkim skromne = ładne :) u nas też czy roczek czy chrzciny - ciuch miał się nie zmarnować. I nie szpecić misternych kreacji babć i ciotek ;)
    a książki to taki prezent, że lepszego nie ma, więc Twoja roczna Niebeza będzie miała wspaniałą pamiątkę. Najlepszego zaległego, Niebezo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy:)
      I Ty się doczekasz. A u nas duża różnica wieku, więc trudno nastolatkom wydrapywać oczy roczniakowi:)

      Usuń
  2. hmmm, powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę o takiej okazji jak "Roczek", czy to jakaś specjalna impreza rodzinna?Nie śmiejcie się ze mnie Dziewczyny, jeśli to coś oczywistego, jak rozumiem pierwsze urodziny, ale czy mają być jakoś specjalnie obchodzone? W moich okolicach i w rodzinie zjawisko nie występuje, a może warte jest rozpropagowania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas Roczek to są pierwsze urodziny w skrócie. A zwykle towarzyszą im obchody pierwszej rocznicy chrztu, na którą możesz zamówić intencję mszalną w kościele. Ubierasz wtedy dziecko na biało, bierzesz świecę chrzcielną i w tej intencji jest Msza św. Tak naprawdę pierwsza rocznica chrztu u nas wypada w lipcu, ale skoro urodziny są w maju, to robimy Roczek w maju. Większość tak postępuje. No i można zrobić rodzinną imprezę:). Jeśli nie wiążesz narodzin dziecka i jego urodzinek z religią, możesz Roczkiem nazwać po prostu pierwsze urodziny. Ta nazwa to chyba regionalizm. A Roczek wart jest rozpropagowania, to w końcu pierwsze urodziny, więc warto potraktować je naprawdę wyjątkowo:)))

      Usuń
    2. dzięki za informację:) ja chyba pozostanę przy pierwszych urodzinach w lipcu, chrzest w styczniu,ale rocznicy chrztu się tu na pewno nie obchodzi, myślę, że ksiadź by się grubo zdziwił:DDD a może i szkoda, bo kazdy powód do imprezy jest dobry:)

      Usuń
  3. Mała słodko wygląda w koronkach:) a książeczki to piękny prezent ja kilka dni temu dokupiłam kolejną dla synka:) tylko ,że on nie lubi za bardzo jak mu się czyta:( woli je oglądać sam i gryźć kiedy mu to przejdzie?:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Pewnie przestanie gryźć, jak mu się ząbki przestaną wyrzynać:). Na pewno lubi czytanie, tylko za mały, aby długo słuchać. Czytaj mu głośno, gdy się bawi i na pozór nie słucha. To ma wielką wartość:).
      A wiesz, że trwa kolejny Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom?
      Warto zajrzeć na stronę CPCD!

      Usuń
    2. Nie wiedziałam o tej akcji zaraz poczytam:) ach mam takie pytanie jak masz ma na imię bo hmm nie wiem:( . Pozdrawiam cieplutko z zimnego,deszczowego Dolnego Śląska.

      Usuń
  4. Kurcze, czemu cały rok myślałam, że masz synka? Jeszcze poprzedni post "roczek Małego" mnie w tym utwierdził ;-) Tak jakoś zawsze tajemniczo bezpłciowo o Maluszku pisałaś...A to stylowa dziewuszka :-) Szczerze polecam butki Emele. I trzewiki i sandały kupiłam na all używane w idealnym stanie za część wyjściowej ceny, a to buty pierwsza klasa, naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że zawsze pisałam w rodzaju nijakim: Małe, Niemowlę, Dziecię itp. Ale też była sukieneczka chrzcielna, książeczka o wróżce albo różowe skarpetki:). Nie słyszałam o Emele, po prostu wypadłam z tematu, bo starsi to Deichmann albo CCC.

      Usuń

Opinie Czytelników mojego bloga są niezwykle cenne. Dlatego serdecznie dziękuję za każdy komentarz.