środa, 16 marca 2016

Miesiąc z życia i konkurs

...z cyklu "Uroda życia"

 

Minął miesiąc, odkąd "Sezon zamkniętych serc" trafił do rąk Czytelników. Dziękuję za chęć wniknięcia w świat jego bohaterów, za podjęcie próby zrozumienia tego, co usiłowałam zawrzeć w tej historii. Pozwoliłam sobie wyróżnić tłustym drukiem odczytania szczególnie mi bliskie, ponieważ słowa recenzentów świadczą o tym, że w pewnym stopniu mi się udało. Linki do całych recenzji znajdziecie po kliknięciu w podpisy.

 

Fot. Agnieszka Stolarczyk - "Sezon" w domu Autorki zdjęcia :)

"Sezon zamkniętych serc" - niewinnie brzmiący tytuł skrywa wiele tajemnic. Agnieszka zamienia wygodne, aczkolwiek prozaiczne życie we Wrocławiu na niepewne w niewielkiej islandzkiej miejscowości. Bez znajomości języka i bez przekonania, w zasadzie bardziej jest obojętna niż zaangażowana. Bo czy miejsce może pomóc zapomnieć o czymś, o czym z nikim nie rozmawia od lat? (...) To od nas zależy, czy przełamiemy lęki i wyjdziemy naprzeciw wyzwaniom, jakie wciąż i wciąż się pojawiają. Powieść Wioletty Leśków-Cyrulik to historia nieobecności, jest w niej o ciszy, o odbudowie poczucia wartości. O utracie i odnalezieniu.


To książka niesztampowa. Nie znajdziemy w niej prostych wyborów, oczywistych rozwiązań czy nieskomplikowanych relacji. Otrzymamy porządną dawkę emocji. To historia o potrzebie miłości, poczuciu bezpieczeństwa, więzi emocjonalnej, która niszczy zamiast budować, również o zawiedzionym zaufaniu. O głębokiej tęsknocie za czymś ulotnym, trudnym do nazwania. Debiutantka świetnie się spisała, tworząc bohaterów złożonych, dalekich od doskonałości, ułomnych w swoich wyborach, popełniających błędy, ale dzięki temu prawdziwych. Nie jest to książka, wobec której pozostaniemy obojętni.


Piękna opowieść o trudnej miłości i cierpliwym budowaniu głębokich relacji między ludźmi. Cierpliwość jest spoiwem, które scala miłość, namiętność, zaufanie i przyjaźń. W imponującym stylu ukazane są starania mężczyzny o kobietę, w obliczu pozornej porażki.


(...) każdy człowiek potrzebuje miłości, zrozumienia i akceptacji, a nie opieki, która  ubezwłasnowolnia, nie dając pola do podejmowania własnych decyzji. (...)

Każda kartka tej książki powoduje, że chcę więcej i więcej, bo trzyma w napięciu i intryguje.


Postanowiłam, że kupię książkę i przekonam się, czy jest tak dobra. Otóż naprawdę jest. (...) Kiedy masz do czynienia z czymś dobrze napisanym, chcąc nie chcąc – zależy ci na bohaterach. (...) Książka Wioli nie pozostawia czytelnika obojętnym. Pozwala zajrzeć w serca bohaterów. Zatraciłam się w świecie "Sezonu zamkniętych serc".

Świetna galeria postaci drugoplanowych (...).




KONKURS
Dla tych z Was, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej na temat powstania "Sezonu", a przy okazji wygrać książkę,
autorka bloga Nowe Horyzonty zorganizowała konkurs.
Serdecznie zapraszam do wzięcia w nim udziału :)

http://nhoryzonty.blogspot.com/2016/03/wywiadownia-wioletta-leskow-cyrulik-18.html
 Szczegóły pod linkiem.
Powodzenia!
 

9 komentarzy:

  1. Nie korzystam z Facebooka ale życzę powodzenia uczestnikom tego bloga, którzy wezmą udział w konkursie:) a Tobie jeszcze raz serdecznie gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I zapytam blogerkę, co da się zrobić w sprawie niekorzystania z Facebooka, może można lubić w Google+?

      Usuń
  2. Napiszę jeszcze coś...Mam ogromną radość posiadania tej książki,wrócę do niej kiedyś z taką samą przyjemnością z jaka sięgnęłam teraz.Pozdrawiam i życzę samych sukcesów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę już mam:) Autorce gratuluję takiego udanego debiutu!

    OdpowiedzUsuń
  4. :) zachęcam do przeczytania książki :) kisses for all

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiolu Ty znasz moja opinię na temat Sezony:) . Bardzo mi miło zobaczyć tu swojej zdjęcie:) . Już za chwilkę Twoja książka wyląduje w Hamburgu ciekawe jak ją odbierze Twoja koleżanka po fachu bo moja siostra też jest po Filologii Polskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale tu pozytywnie :)
    z chęcią bym do niej zajrzała, tyle zachęcających opinii :)

    OdpowiedzUsuń

Opinie Czytelników mojego bloga są niezwykle cenne. Dlatego serdecznie dziękuję za każdy komentarz.