sobota, 2 kwietnia 2016

Sezon otwartych serc (wywiad w Radio PiK w bonusie :)

...z cyklu "Uroda życia"

 

Niezamierzenie adekwatne zdjęcie. Tak to właśnie wygląda. Fot. Matras

 

Nie dość dobrze przemyślane posunięcie. Raczej nie do udźwignięcia dla kogoś, kto na kilka lat zniknął, na następnych kilka wychynął, ale tylko trochę, bez nazwiska, bez twarzy. Z tożsamością dość rozmytą, by mylić i nie pozwolić się określić na podstawie nielicznych prześwitów pomiędzy wpisami, wierszami i telefonowymi "fotografiami".

 

A jednak się udało. Wciąż trwa. Codziennie coś nowego. Wiem, że nie wszyscy Czytelnicy bloga korzystają z Facebooka, dlatego dziś skrót z ostatnich tygodni. Kilka najważniejszych wydarzeń, więcej na bieżąco udostępniam na moim profilu w G+: https://plus.google.com/u/0/110583776665530589768/posts.


Po egzemplarzach autorskich zostało mi już tylko zdjęcie. Zrobione tuż po wizycie kuriera

Szczyt marzeń debiutanta. Frontem do klienta w Empiku, czyli na największej polskiej wystawie w realu ;)

Uczucie niewiarygodne. Półka "Debiuty" w Matrasie. Cała moja. Pół roku wcześniej nawet o tym nie marzyłam...

Plakat reklamujący podpisywanie książki. Fotografował mąż. Ja nie miałam odwagi

W sobotę, 27 lutego 2016 r. miałam przyjemność gościć w księgarni Matras w Jastrzębiu-Zdroju...



Serdecznie dziękuję Pani Kierownik za zaproszenie i zorganizowanie tak ciepłego przyjęcia oraz pięknej ekspozycji mojej książki. To pierwsze spotkanie z Czytelnikami, nowe, niezwykłe doświadczenie. Było fantastycznie! Dziękuję, że tak licznie przybyliście, a także za życzliwość, którą mnie obdarzyliście.  Niżej kilka zdjęć z tymi, którzy pozwolili nam podzielić się nimi w tym miejscu.
Fotografie: archiwum własne, księgarnia Matras.

27 lutego 2016 r., Matras - podpisywanie. Trzy godziny czułości, za które dziękuję :)







"Wieczór z literaturą kobiecą" w księgarni Dom Książki w Jastrzębiu-Zdroju
7 marca 2016 r.
To była piękna rozmowa.  Z serca dziękuję Paniom z Domu Książki za cudowną aranżację, Panu Andrzejowi Ślakowskiemu za bardzo profesjonalne poprowadzenie spotkania, Czytelnikom za ciepłe przyjęcie oraz za obecność, a wszystkim za wspaniały klimat.
Fotografie: archiwum własne, księgarnia Dom Książki.

To podnosi. I niesie. Rozmowa, dobre spojrzenie... Jedno, drugie... dziesiąte...

Tuż przed spotkaniem - 7 marca 2016 r.

Kameralny klimat, radiowy głos P. Andrzeja Ślakowskiego, prowadzącego spotkanie, pisarka Hanna Dikta i ja (pierwsza z lewej). Dla cudownej publiczności warto pokonać tremę...



"Wrota wyobraźni. Akademickie spotkania z literaturą"
Biblioteka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
21 marca 2016 r.

Wspaniała atmosfera, intelektualny klimat, szacowne grono ekspertów, cudownie aktywna publiczność i piękna oprawa artystyczna całego wydarzenia. Naprawdę jest za co dziękować Organizatorom - i niniejszym to czynię.
Fotografie: Biblioteka UKW, Marek Dikta.


Prowadzący: dr Aldona Chlewicka - dyrektor Biblioteki Uniwersyteckiej; dr hab., prof. nadzw. Maciej Chlewicki - pracownik Instytutu Filozofii UKW i Adam Wierzbanowski - reżyser spotkania, producent cyklu "Wrota wyobraźni".

Zaproszone autorki: Hanna Dikta - We troje; Renata Chaczko - Aż do DNA; Wioletta Leśków-Cyrulik - Sezon zamkniętych serc.

Opieka medialna: Radio PiK. Można posłuchać (ja od 16. minuty, po piosence Natalii Kukulskiej): http://www.radiopik.pl/public/121/19.mp3.

Oprawa artystyczna: Jakub Kubiak i Ewa Piątek z Teatru niebopiekło.

Muzyka koi, łagodzi, otula... Jakub Kubiak

Scenografia, oprawa teatralna... słowem - niepowtarzalny klimat. Ewa Piątek

Temat - sposoby uobecniania miłości w tak zwanej literaturze kobiecej.
W tak zwanej, ponieważ już na początku rozmowy padła spośród publiczności wątpliwość co do definicji tego typu literatury. Ożywiona dyskusja z prowadzącymi spotkanie ekspertami pozwoliła osiągnąć konsensus i przyjąć, że literatura kobieca to ta obdarzona kobiecą wrażliwością, kobiecym, dojrzałym sposobem postrzegania i przeżywania świata, który może różnić się od męskiego, przy czym nie należy mylić go z infantylnym i trywialnym opisem rzeczywistości, ten bowiem może być obecny zarówno w książkach pisanych przez mężczyzn, jak i przez kobiety.

Wrota wyobraźni. Akademickie spotkania z literaturą - Bydgoszcz, Biblioteka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 21 marca 2016 r.

W komplecie :)

Trzy różne literackie obrazy miłości, trzy autorki, trzech ekspertów - działo się wiele i niemała w tym zasługa publiczności.

Miłe rozmowy po spotkaniu - najmłodsi adepci sztuki pisarskiej :)


Relacja ze spotkania na blogu Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy:

To należy już do przeszłości...

A w planach spotkanie przy kawie z Czytelnikami w Księgarni Autorskiej mieszczącej się w Galerii "Jastrzębie" przy kinie "Centrum" - 15 kwietnia, godz. 18.00.

Usiądziemy przy stole...
...czy na kanapie?
Fotografie: archiwum Księgarni Autorskiej w Jastrzębiu-Zdroju.
 
Jeszcze dokładnie nie wiem, jakie atrakcje, konkursy i rabaty przygotowała wspaniała ekipa Autorskiej, ale pewne jest, że będzie się działo :)
Zapraszam!

PS Już mniej więcej wiadomo, co się będzie działo w Autorskiej :)

16 komentarzy:

  1. Gratulacje Wiolu :) Jak już mówiłam, teraz z niecierpliwoscią czekam na kolejne Twoje powieści. A mój egzemplarz "Sezonu zamkniętych serc" czytają już kolejne oczy ... i serca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Beatko :) Fajnie, że posłałaś książkę w świat!

      Usuń
    2. Książka jest "na gumce" , wróci do mnie, może tylko troszkę "wyczytana" :)

      Usuń
  2. gratulacje.... takie z całego serducha

    To miłe, że się pochwaliłaś,

    powodzenia życzę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiolu tak bardzo się cieszę,że pisząc teraz mam łzy w oczach:) . Wiesz jak wierzę w Ciebie i Twój talent:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, Ty wspierasz mnie od samego początku, zarówno na blogu, jak i przy książce. Wierz mi, że doceniam Twoją bezinteresowność. Jesteś niezwykła, brakuje mi słów :*

      Usuń
  4. Brawo Wiolu. Ciąg dalszy nastapi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale :) i ważne, że wciąż się dzieje

    Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje. :)
    Jeszcze nie czytałam, czekam na obieg wtórny lub moją gminną bibliotekę (takie podejście pewnie nie ucieszy Ciebie jako Autorkę...).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Ja się cieszę, kiedy książka jest czytana. :) A moje podejście do minimalizmu znasz.
      PS "Sezon" jest już w wielu bibliotekach, może w Twojej też?

      Usuń
    2. Sprawdzałam, jeszcze niestety nie.

      Usuń

Opinie Czytelników mojego bloga są niezwykle cenne. Dlatego serdecznie dziękuję za każdy komentarz.